ŽELJEZNICE FBiH ZA 30 POSTO BOLJE NEGO LANI: Talgo vozom još ne možemo do Ploča, hrvatska politika je diskriminatorska

U ovoj godini je, u odnosu na prošlu, došlo do povećanja prijevoza putnika Željeznicama Federacije BiH za 30 posto, rekao nam je Enis Džafić, generalni direktor ove kompanije.

Dodaje kako bi situacija bila još bolja kada bi se Talgo vozom moglo sve do Ploča i ne vidi razloga za takvu diskriminatorsku politiku Hrvatske prema Bosni i Hercegovini. Do tada, u ljetnom periodu Talgo vozom će se moći do Čapljine, a iz tog mjesta autobusima prema moru.

Govoreći o Unskoj pruzi naglašava, da je njena ponovna uspostava za putnički saobraćaj donijela rezultate i Željeznicama i zajednici u cjelini.

Svi koridori kojima se izlazi na hrvatske pruge zatvoreni 

– Konstantno imamo povećanje broja putnika jer ljudi su prepoznali kvalitet koji pružamo. Došlo je do 30 posto povećanja prijevoza putnika željeznicom u odnosu na prošlu godinu. Povećanje broja putnika svakako ima veze sa uvođenjem Talgo voza. Sada Talgo vozi na potezu prema Bihaću, Banjoj Luci i Čapljini. Imamo dva para na relaciji Sarajevo-Čapljina i po jedan par Sarajevo-Banja Luka i Sarajevo-Bihać. I ove ljetne sezone će Talgo vozovi ići samo do Čapljine, a iz tog mjesta će se moći autobusima prema moru, jer još uvijek nemamo saglasnost Hrvatskih željeznica da možemo Talgom doći do Ploča. Jednostavno, Hrvatske željeznice su sve koridore kojima mi izlazimo na hrvatske pruge zatvorile za željeznički putnički saobraćaj iz Bosne i Hercegovine – govori nam Džafić.

Dodaje kako ne vide razlog zbog kojeg su to uradili.

– Očigledno je neka politika posebna prema Bosni, dok se zatvorio taj saobraćaj, a koji je prije funkcionirao bez ikakvih problema. Oni su još 2013. godine donijeli odluku da za sve pravce prema Bosni ukinu putnički saobraćaj. I po tom pitanju su obaviještena resorna ministarstva na federalnom i državnom nivou, da poduzmu aktivnosti kako bismo došli s našim vozovima do Ploča, odnosno, da se otvori linija Sarajevo-Vrpolje, da bi uspostavili vezu na prugu Beograd-Zagreb i dalje.To je jedna diskriminatorska politika Hrvatske, a s druge strane je nedovoljan angažman naše politike da se tome suprotstave – kaže Džafić.

Podsjeća da je prošle godine zabilježena rekordna dobit Željeznica Federacije.

– Operativna dobit je bila rekordna i iznosila je nešto više od 19 miliona KM. Da je Vlada FBiH ispoštovala Zakon o finansiranju željezničke insfrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja, željeznice bi u cijelosti pozitivno poslovale – govori Džafić.

Upitali smo da li im se isplatila elektrifikacija Unske pruge?

– Uspostavljanje Unske pruge je dovelo do povećanja prihoda u Željeznicama FBiH. Gledajući za čitav region, od Sarajeva do Bihaća, broj turista koji isto tako putuju prema Bihaću, mislim da kompletna društvena zajednica ima od toga koristi, koliko i Željeznice FBiH – rekao nam je Džafić.

Dotakli smo se i migranata koji se uglavnom okupljaju u Sarajevu u krugu Željezničke stanice. Ranije su se znali sklanjati i na perone kako bi se vozom prevezli do Krajine, ali je policija više puta zbog toga reagirala i vraćala ih iz Unsko-sanskog kantona u Sarajevo.

Postavlja li se pitanje idu li migranti autobusima?  

– Zadovoljni smo mi sa migrantima. Ona priča da oni naprave štetu u našim vozima, ukoliko i otkrijemo nekog, prijavimo, ali mi nismo ti koji možemo zabraniti migrantima putovanje. Danas je svako putnik ko kupi kartu. To nadležne institucije trebaju regulisati. Ovdje je više euforija da se zaustavi Talgo da ide prema Bihaću. Postavlja li se pitanje da li idu migranti autobusima? Da li idu privatnim vozilima? Znači, ovdje je više imperativ “zaustavite Talgo” koji je nakon više godina počeo da funkcioniše u Bosni i Hercegovini. I očigledno nekim lobijima to smeta. Hajde neka neko napravi analizu koliko dnevno autobusima ode migranata prema Krajini. To niko ne kontroliše – poručio je Džafić i dodaje da nemaju problema s migrantima, da se oni korektno ponašaju.

Slični članci

Izvor:   Faktor

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije izdvojeno.ba.