PRAKTIČAN: Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM

I u najnovijoj generaciji Citroen Berlingo ostaje majstor praktičnosti, a sada nudi i mogućnost ugradnje dva dodatna sjedala, a dostupan je i u dvije dužine, a sve kako bi se prilagodio budućim vlasnicima.

Povijest Citroen Berlingo započinje 1996. godine, kada je predstavljen na Salonu automobila u Parizu u putničkoj i dostavnoj verziji i odmah je osvojio tržište. S drugom generacijom koja je predstavljena 2008. godine Berlingo postaje mnogo ozbiljniji, a zahvaljujući većim dimenzijama još je praktičniji i prostraniji.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 10

Treća pak generacija donosi mnogo novosti. Tako se dizajnom putnička verzija odvaja od dostavne, a samim time putnička verzija dobiva lice kao i ostali modeli u ponudi, novost je i ponuda dvije dužine – M ili XL u verzijama s 5 ili 7 sjedala, dok nešto malo veće dimenzije donose još veću prostranost i praktičnost.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 18

Dizajn i praktičnost

Iako treća generacija Berlinga donosi nov i moderan dizajn, neke su linije poznate s prethodne generacije, a tu prije svega mislimo na linije bočnih prozora, kao i stražnja svjetla. I to nije nimalo loše, jer se danas poštuje prepoznatljivost u svakom smislu.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 17

Prednji kraj sada ima tri svjetlosna sklopa, kao i ostatak modela ovog francuskog proizvođača, a moramo priznati kako prilično dobro pristaju Berlingu. Airbump bočne zaštite na vratima sada su dio Berlingo obitelji i također mu dobro pristaju. Jednostavno, kockasti Berlingo je oku prilično ugodan, posebice u verziji kakvu smo testirali.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 15

Testni model Citroen Berlingo Feel BlueHDi 100 BVM ima karoseriju M veličine, a ona je duga 4.403 mm u kombinaciji s 5 sjedala, od kojih su sva tri stražnja sjedala iste veličine i moguće ih je zasebno vaditi. Osim toga prtljažnik ima obujam od čak 775 litara, a ako vam ni to nije dovoljno, u ovoj verziji dolazi i sa serijskim krovnim nosačima, a s preklopljenim sjedalima moguće je utovariti predmete do duljine od 2.700 mm.

Slični članci
Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 04

Osim toga, pretinci se nalaze u svakom kutku vozila i lako se može dogoditi da zaboravite gdje ste uopće neki predmet spremili. Dopao nam se i spremnik u krovu do kojeg se može doći na dva načina, ili iz prtljažnika koji donosi veliki otvor (izgleda kao veliki pretinac za rukavice), a do stvari je moguće doći i sa stražnjih sjedala, gdje postoje dva manja otvora s kliznim vratašcima.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 05

Unutrašnjost

Kada sjednete u novi Berlingo shvatit ćete što znači prostranost za vozača. Mjesta u dužinu i širinu ima mnogo, a kad se udobno smjestite i podesite sjedalo i volan, shvatit ćete da na glavi možete imati i šešir, te i dalje nećete zapinjati za krov, iako ste visoki gotovo dva metra. Vjetrobransko staklo je također prilično daleko postavljeno, a veliki bočni i stražnji prozori dodatno doprinose osjećaju prostranosti, ali i dobroj preglednosti.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 24

Nova instrumentalna ploča sada ima ugrađen 3,5-inčni ekran u boji, dok je središnja konzola potpuno redizajnirana. Na vrhu je smješten 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja svim funkcijama vozila, osim klimatizacijom koja u novom Berlingu može biti i dvozonska, kakva je ugrađena u testnom modelu. Po noći su osvijetljene sve tipke osim tipki za podešavanje temperature, što pomalo čudi.

S druge strane, podizači električnih prozora sada su smješteni na vrata i nadohvat su ruke, a novost su i stakla koja se mogu spustiti i na stražnjim kliznim vratima, također električnim putem. Dosad je bilo moguće samo malo odškrinuti prozore.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 06

I nova generacija Berlinga ne nudi klasičan naslon za ruke na prednjim sjedalima, već su oni zasebno postavljeni na svako sjedalo. Koliko to bilo praktično, istovremeno im je površina za naslanjanje malena, a i ne djeluju toliko čvrsto kao da su postavljena fiksno na pod. Između prednjih sjedala stane i prijenosni hladnjak, a moguće je i doplatiti za visoku središnju konzolu (1.000 kn) koja donosi i dodatni zatvoreni pretinac. Sjedala su presvučena lijepom tkaninom koja su dio paketa Wild Green uređenje i XTR paket (7.500 kn), a koji donosi i narančaste vanjske detalje i 17-inčne aluminijske naplatke koje dodatno doprinose izgledu Berlinga.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 22

Motor i vožnja

Ispod malenog poklopca motora nalazi se 1,5-litreni turbo dizel motor poznat iz mnogih drugih modela PSA grupacije, a u testnoj izvedbi je nudio snagu od 102 KS i bio je uparen s 5-brzinskim ručnim mjenjačem. Ovakva će konfiguracija motora i mjenjača vjerojatno biti i najprodavanija na našem tržištu.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 20

Šesta brzina će nedostajati samo onima koji puno putuju po autocesti, jer pri brzinama iznad 140 km/h buka motora počinje smetati. Doduše tada raste i potrošnja, pa preporučujemo vožnju na pristojnih 130 km/h kada Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM troši oko 7,5 litara na 100 km.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 01

Nekima će se to činiti mnogo, no treba uzeti u obzir kako je riječ o vozilu s prilično masivnim prednjim krajem i visokom karoserijom, pa otpor stvara i veću potrošnju. S druge strane, na otvorenoj cesti će Berlingo potrošiti i manje od 5 litara, dok će potrošnja u gradu biti oko 7 litara u kreni-stani gužvama. Prosjek nam je na kraju bio 6,8 litara.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 19

Iako je težak 1.400 kg, 102 KS snažan motor nema nekih velikih problema s pokretanjem, a nedostatak snage će pokazati samo ako je natovaren, a ispred njega su usponi. Ipak, ovo nije sportaš, a za obiteljske potrebe pogon je i više nego dobar. Ipak kupci Berlinga više preferiraju njegovu prostranost i modularnost, a ne tko će biti najbrži na semaforu.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 12

I novi Berlingo je malo povišen, no podvozje je podešeno za udobnu vožnju, pa nema napora ni tijekom dužih relacija. Pri malo oštrijoj vožnji kroz zavoje osjeća se malo veće ljuljanje karoserije, a ista stvar je i kod naglih skretanja na jednu, pa na drugu stranu. Prilikom standardnih brzina, udobnost je ono što najviše oduševljava vozača, ali i putnike.

Citroen Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM 02

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM

Vrsta motora: Turbo diesel
Obujam motora: 1499 ccm
Broj cilindara: 4
Snaga u KS: 102 KS pri 3500 o/min
Snaga u kWh: 75 kWh pri 3500 o/min
Okretni moment: 250 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: 5 stupnjeva
Pogon: prednji pogon
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,30 s
Maksimalna brzina: 171 km/h
Potrošnja (grad): 4,80 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 4,00 l/100 km
Potrošnja (kombinarano): 4,30 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 6,80 l/100 km
CO2 emisija: 112 g/km
Duljina: 4403 mm
Širina: 1848 mm
Visina: 1880 mm
Međuosovinski razmak: 2785 mm
Obujam prtljažnika: 775 l
Masa vozila: 1398 kg
Gume: 205/55 R17
Euro NCAP ocjena: 4

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije izdvojeno.ba.