I RODITELJI I NASTAVNICI TRAŽE DA SPASIMO NAŠU DJECU: Hitno vratiti osmogodišnje obrazovanje osnovaca

Nekom palo na pamet pa je bez kvalitetne analize uveo našoj djeci dodatnu godinu obrazovanja, uništivši im godinu djetinjstva prijeko potrebnu za budući razvoj. U školama je sve više predmeta i gradiva, a sve manje znanja: ogorčeni roditelji i nastavnici pitaju kada će se vratiti provjereni osmogodišnji sistem?

Nezadovoljstvo kvalitetom osnovnog obrazovanja u Kantonu Sarajevo odavno izražavaju mnogobrojni roditelji, nastavnici, udruženja, predstavnici sindikata obrazovanja, a ponovo se aktuelizirala priča o mogućnosti ukidanja devetogodišnjeg i uvođenja starog osmogodišnjeg sistema.

Profesorica i zastupnica u Skupštini KS Jasna Duraković nedavno je uputila inicijativu prema Ministarstvu za obrazovanje, nauku i kulturu da napravi detaljnu analizu aktuelnog sistema školstva i da razmotri mogućnost vraćanja osmogodišnjeg umjesto devetogodišnjeg obrazovanja.

U razgovoru za Faktor pojašnjava da je ovakav zahtjev rezultat dugogodišnjeg nezadovoljstva roditelja, ali i nastavnika devetogodišnjim sistemom koji je u sarajevske osnovne škole uveden prije 14 godina.

-Osnovnom obrazovanju potrebna je cjelovita reforma, jer je ova puna manjkavosti. Mnogobrojna udruženja i Vijeće roditelja KS su ukazivali na to i na potrebe detaljnije analize, potrebno je da se vidi šta je to tačno takozvana reforma suštinski donijela kao kvalitet u obrazovanju. Ustvari se pokazuje da nije donijela mnogo onoga o čemu se prvobitno razmišljalo, da nisu postavljeni strateški planovi i dugoročna projekcija kako će se to odraziti na cjelokupno školstvo i to je ta glavna manjkavost. Ovaj sistem je uveden bez prethodno dobro razrađenog plana i programa, sve škole nisu bile pripremljene na tu promjenu i nastalo je blago haotično stanje u kojem se ne snalaze ni nastavnici ni roditelji– ističe Duraković.

Učenci preopterećeni, gradivo preopširno

Govoreći o nedostacima aktuelnog sistema obrazovanja, profesorica Duraković navodi da su to, između ostaloga, preopterećenost učenika i nastavnika, nedovoljno kvalitetna nastava, veći troškovi, te nedostatak broja učenika u prvim razredima srednje škole.

– Pokazalo se u praksi da je djeci nepotrebno oduzeta godina, odnosno godinu ranije su uvedeni u školske klupe. Mi smo svi polazili u školu sa sedam godina, ništa nam nije nedostajalo i mislim da smo imali kvalitetnije obrazovanje i više znanja po završetku osmogodišnje škole. Prije se učilo temeljitije, kvalitetnije, a sada nema logike, povezivanja, nema hronološkog redoslijeda učenja. Na primjer učenje slova – ne uče ih po abecednom redu, nego ih preskaču, danas uče slovo ‘a’, sutra ‘nj’. I loši rezultati eksternih matura pokazuju da nema dovoljno znanja – žali se Duraković.

Slični članci

Kao majka prvačića, kako kaže, odgovorno tvrdi da je učenicima gradivo prenatrpano.

– Prvačićima je od drugog polugodišta gradivo prenatrpano, a prvo polugodište provedu crtajući i igrajući se. Naglo ih uvedu u ozbiljni nastavni proces i oni se u tome ne snalaze. Imaju previše gradiva, udžbenika i predmeta u prvoj godini. Nerealno je od njih očekivati da u tim godinama mogu imati dugo fokus i koncentraciju, to je naučno potvrđeno. Zatim u produženom boravku ne stignu da završe zadaće, pa roditelji moraju raditi zadaće sa djecom kući po nekoliko sati. Ponavljate ono što nisu stigli u školi, pa je to dodatno opterećenje, a plaćate produženi boravak koji je skup. Knjige su jako skupe i stalno imate neke druge aktivnosti, poput kupovine pribora za likovno i tako dalje – navodi Duraković.

Njen prijedlog je da se umjesto devetogodišnjeg sistema, ponovo vrati osmogodišnji, ali da djeca prije prvog razreda imaju mjesec dana pripremne nastave.

– Zakonska je obaveza da se prođe godina dana predškolskog odgoja prije škole, a taj mjesec dana nastave koji bi se uveo prije polaska u školu bi bila neka vrsta nadogradnje nad to obavezno predškolsko obrazovanje. To vrijeme bi ustvari bilo prilagođeno djeci, da im posluži sa upoznavanjem procesa nastave, da malo to ozbiljnije shvate školu jer su oni u tim godinama nezreli – pojašnjava.

Dodaje da će i u narednom periodu insistirati da dobije odgovor Ministarstva te da se što prije počne sa provođenjem reforme u obrazovanju.

– Iziskivat će to dodatna sredstva, revidiranje nastavnih planova i programa, ali mislim da bi to bio lakši korak nego nastavljati sa pogrešnim pristupom.  uU naredne dvije godine bi, da se hoće, moglo svašta promijeniti. Kanton Sarajevo može biti primjer dobre prakse i ostalim kantonima – tvrdi Duraković. FAKTOR

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije izdvojeno.ba.